Khamis, 17 Mei 2012

Parti DAP

Bukan untuk orang melayu
ADA beberapa kerat orang melayu yang sanggup menjadi ahli DAP dengan berbagai tujuan. Tentunya mereka terdiri daripada orang yang kecewa dan sudah tidak mendapat tempat dalam parti asal yang diwakili.

Orang yang sebegini tidak akan mendapat apa-apa dalam DAP - sebuah parti yang hanya mementingkan satu kaum sahaja. Orang melayu yang menjadi ahli DAP hanyalah sebagai topeng dan alat untuk parti itu.

Tindakan Tunku Aziz Tunku Ibrahim, bekas Naib Pengerusi DAP yang keluar dari parti itu seharusnya menyedar dan membuka mata pada mereka (melayu) yang masih berada dalam parti ultra kiasu itu.

Tunku Aziz bukanlah pemimpin melayu pertama yang menyertai DAP. Sebelum ini bekas para pemimpin Cuepacs seperti Allahyarham Ahmad Nor dan Zainal Rampak pernah menganggotainya. Penglibatan mereka dalam parti itu tidak sampai ke mana, malah tidak memberi sebarang impak pada bangsa melayu.

Pada segelintir orang melayu yang "tersesat" dan ada mempunyai niat untuk menjadi ahli parti cauvinis ini agar berfikirlah secara munasabah sebelum menyertainya. Banyak lagi parti-parti politik yang sesuai dan masuk di akal bagi dijadikan wadah perjuangan bangsa dan negara.  Bukan DAP; sebuah parti ultra Cina dan segala tindakannya adalah keCinaan.

Ia mungkin agak perkauman, namun itulah hakikatnya yang sebenar isi dan rupa bentuk DAP yang jelas kelihatan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan