Rabu, 16 Mei 2012

Pak Lah dan Anwar dalam satu majlis

Pertemuan di Hulu Langat pada 2009
GAMBAR di atas menunjukkan Tun Abdullah Ahmad Badawi bersama dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam satu majlis Mauludir Rasul yang dianjurkan oleh pengasas Madrasah Nurul Iman, Sheikh Mahmud Abdul Rahman(tengah) yang diadakan di Hulu Langat pada awal 2009.

Dikhabarkan Sheikh Mahmud telah menjemput Pak Lah dan Anwar untuk menghadiri dalam majlis ini. Kedua pemimpin ini dikatakan mempunyai hubungan peribadi dengan tokoh agama itu.

Peristiwa ini berlaku hampir tiga tahun dahulu semasa Pak Lah masih menjadi Perdana Menteri dan menghampiri detik -detik akhir beliau sebelum melepaskan jawatannya kepada Datuk Seri Najib Tun Razak.

Tidak dapat dipastikan hingga kini apakah pertemuan Pak Lah - Anwar ketika itu yang Sheikh Mahmud menjadi perantaranya adalah satu majlis biasa atau satu pertemuan yang istimewa sifatnya.

Atau apakah pertemuan itu ada kaitan dengan laporan berita Sinar Harian, 16 Mei 2012 yang menyebut bekas Menteri Penerangan, Tan Sri Zainuddin Maidin menyatakan ada usaha setengah pihak untuk membawa Anwar menyertai UMNO semula dalam satu majlis yang diadakan di Selangor tidak berapa lama dahulu.

Sebelum itu Senator Ezam Mohd Noor dalam satu ceramahnya ada menyatakan bahawa Anwar memang ada berusaha meminta Pak Lah membawanya semula ke pangkuan UMNO. Namun Anwar menafikan kenyataan Ezam itu.

Hanya Pak Lah dan Sheikh Mahmud dapat mengesahkan apa yang berlaku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan