Ahad, 8 Oktober 2017

Ulasan Sukan

Saya sudah lama tidak membaca dan membeli akhbar Utusan dan Mingguan Malaysia. Satu ketika dahulu setiap Ahad,  Mingguan mempunyai nashkah Pancaindera sebagai sisipan di dalamnya. Tidak pasti adakah nashkah Pancaindera itu masih kekal.

Dahulunya dalam setiap keluaran hari Ahad selain halaman hiburan ia diisi ruangan Sukan.

Saya perhatikan setiap minggu ruangan sukan itu diisi dan ditulis oleh pengarang sukan akhbar itu sendiri atau para wartawan Utusan. Saya kira tiada penulis luar yang menyumbang rencana sukan dalam halaman tersebut.

Jadi saya mencuba dan memberanikan diri menghantar beberapa rencana sukan kepada pengarang sukan waktu itu - tahun 1985.

Saya menulis dan mengulas tentang sukan kerana ia adalah mudah disamping saya pula meminati sukan bolasepak.

Akhirnya saya gembira kerana dua ulasan tentang isu bolasepak disiarkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan