Ahad, 20 Mei 2012

Muhyiddin hadir majlis kahwin anak Nasha

TIMBALAN Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin telah menghadiri majlis perkahwinan anak perempuan sulung bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa hari ini.

Selain TPM ramai pemimpin kerajaan yang hadir termasuk bekas pemimpin Pas yang dipecat yang juga Presiden Jati, Datuk Dr. Hasan Mohd Ali.

Nasharuddin adalah satu-satunya pemimpin dalam Pas yang simpati dan menyokong secara terbuka perjuangan Dr.Hasan yang dipecat parti Pas. Beliau juga secara terus terang telah memberi berbagai pandangan dalam isu semasa dan nasional yang agak bertentangan dengan pimpinan tertinggi parti itu.

Nasha hingga kini masih lagi ahli syura Pas. Walaupun sikap dan pendiriannya agak terbuka dan bersifat positif dengan segala usaha kerajaan, parti Pas terus membisu dan menimbulkan persoalan kedudukannya dalam parti.

Nampaknya, Pas tidak berani mengambil sebarang tindakan terhadap Nasha di atas faktor politik dan hampirnya pilihan raya umum. Memang itulah dasar Pas yang tidak ada prinsip dan faktor undi itu lebih penting dari lain-lain faktor hatta berkompromi dengan dasar perjuangannya.

Para pemimpin Pas sedang berdolak dalik tentang isu muzakarah dengan Umno. Namun kehadiran Muhyiddin dalam majlis jemputan Nasha memperlihatkan keikhlasan dan semangat ukhuwah kedua pemimpin itu dapat diterjemahkan.

Nasha adalah bekas orang nombor dua Pas dan beliau adalah tokoh ulama yang disingkirkan oleh Mat Sabu dalam jawatan Timbalan Presiden parti yang disokong oleh puak Anwarinas yang kini menguasai parti mengatasi golongan ulama.

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan