Rabu, 9 Mei 2012

Najib : Tenang dan yakin

Terus mendepani cabaran
SETELAH mengambilalih tampuk kepimpinan parti dan negara dari Tun Abdullah Ahmad Badawi tiga tahun lalu, Datuk Seri Najib Tun Razak telah berjaya membuktikan keberkesanan kepimpinannya.

Cabaran paling getir dihadapinya semasa meneruskan kepimpinan Umno ialah keadaan parti itu sedang mengalami tsunami politik 2008 yang menyaksikan Umno merosot teruk dalam pilihan raya umum (PRU) 12.

Selain Umno hilang banyak kerusi banyak negeri jatuh ke tangan pembangkang, terutama Selangor, negeri yang dianggap kubu kuat Umno dan paling strategik kedudukannya.

Tugas yang dipikul Najib bukan mudah apatah lagi bagi memulihkan semula kekuatan Umno yang terjejas teruk sepanjang kepimpinan Tun Abdullah Badawi. Tiga tahun adalah satu jangka masa yang singkat. Namun Najib telah berjaya membuktikan kemampuannya sebagai seorang pemimpin yang terserlah bakatnya yang diwarisi ayahandanya Tun Abdul Razak.

Kini Umno akan menyambut ulang tahunnya yang ke 66 pada Jumaat ini. Apakah Umno akan terus bangkit dan gagah sebagai parti melayu terulung dan dalam masa yang sama menjadi tulang belakang pada Barisan Nasional (BN) ?

Cabaran dihadapan Najib cukup hebat dan berat. Tetapi beliau terus dengan penampilannya yang sentiasa tenang dan yakin. Tidak pernah menunjukkan sebarang kerisauan dan bimbang dalam menjalani dan melaksanakan tugasnya seharian.

PRU 13 yang semakin hampir amatlah penting buat Najib. Kerana beliau memerlukan mandat baru dari rakyat bagi meneruskan segala usaha transformasi yang sedang berjalan sekarang.

Dengan penuh yakin Datuk Seri Najib menyatakan apa yang berlaku sekarang seperti perisitiwa rusuhan dalam demonstrasi Bersih 28 April lalu tidak sedikit pun mempengaruhinya dalam menentukan tarikh PRU 13 yang masih menjadi teka-teki semua pihak.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan