Jumaat, 4 Mei 2012

Anwar rela jadi alat DAP

Asalkan dapat tawan Putrajaya
Tambah kapsyen
DALAM ucapannya di Ipoh, Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan bahawa beliau sanggup jadi alat tunggangan DAP asalkan pakatan pembangkang dapat menawan Putrajaya pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke 13 nanti.

Bukan itu sahaja malah beliau berkata beliau lebih mempercayai dan mendengar nasihat mereka berbanding mana-mana pemimpin dalam Umno.

Kalau sebelum ini orang hanya menuduh Anwar yang bercita-cita menjadi Perdana Menteri akan dipergunakan DAP, namun kali ini beliau mengesahkan melalui mulutnya sendiri. Dia lebih rela bersekongkol dengan parti cauvinis Cina dari parti yang pernah mengangkatnya menjadi orang yang berkuasa dan berpengaruh.

Apa yang dikatakannya itu adalah kenyataan dan hakikat sebenar suasana dan sekeliling beliau pada masa ini. Dengan banyak rahsia peribadi beliau dalam pengetahuan pemimpin DAP, terutamanya Karpal Singh - kemampuan beliau memikul jawatan Perdana Menteri amatlah meragukan.

Disamping Karpal Singh, seorang lagi peguam yang berpengaruh, Datuk P. Cumaraswamy merupakan antara penasihat dan peguam beliau.

Anwar tidak boleh nafikan peranan dan pengaruh mereka yang kuat dalam dirinya baik sebagai ahli politik atau sebagai anak guamnya. Kini pun beliau dituduh bekas rakan-rakannya kerana membawa fahaman pluralisme agama berdasarkan beberapa ucapannya.

Pada orang-orang melayu dan Islam di negara ini mereka perlu berhati-hati dalam PRU 13 ini agar tidak membuat  pilihan yang silap. Anwar Ibrahim bukanlah calon yang sesuai bagi jawatan Perdana Menteri.

Dengan masalah integriti dan kredibiliti beliau sebagai pemimpin yang masih banyak persoalan dari jawaban; rakyat perlu menolak beliau dan partinya dalam PRU nanti. Perjuangannya hanya satu iaitu memenuhi impiannya menjadi Perdana Menteri. Selainnya hanyalah janji-janji manis sebagai umpan menawan hati rakyat.

Sebelum ini ketika beliau masih berada dalam kerajaan dari seorang menteri Belia dan Sukan, Pertanian, Pendidikan, Kewangan dan seterusnya Timbalan Perdana Menteri; apakah yang beliau lakukan dan terjemahkan ?

Sebenarnya masa beliau sudah lepas dan beliau telah mempersiakan segala peluang yang telah diberikan padanya semasa bersama kerajaan. Peluang tersebut tidak akan datang lagi buat kali kedua.

Apa pun pengakuannya bahawa beliau sanggup menjadi kuda DAP adalah satu kenyataan yang jujur dan ikhlas. Orang-orang melayu patut menerima kenyataan itu secara terbuka dan waspada.

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan