Selasa, 3 April 2012

Aksi Harimau Muda di Liga S

Kekal rekod tanpa kalah

SKUAD bimbingan jurulatih Ong Kim Swee yang menyertai Liga Singapura kini masih belum tewas dan menduduki tangga kedua Liga.

Keputusan terbaru mereka berjaya mengalahkan pasukan Young Lions 3-1 dan menundukkan bekas juara Liga S, Armed Forces 2-1.

Setakat ini prestasi Harimau Muda boleh dibanggakan seluruh peminat di tanahair setelah kecewa gagal dalam Kelayakan Olimpik London 2012 baru lalu.

Diharap anak buah Kim Swee dapat meneruskan aksi cemerlang mereka bagi mengekalkan imej negara sebagai jaguh di Asia Tenggara. Skuad ini masih terdiri dari para pemain yang masih muda dan menjadi harapan pada masa hadapan.

Jika dibandingkan dengan pasukan Lions XII yang menyertai Liga M, mereka sudah pun tewas dua kali di tempat sendiri pada Kelantan 2-1 dan Terengganu 1-0. Sedangkan skuad Lions dibarisi pemain-pemain senior. Namun ia kini ditangga kedua Liga dengan kelebihan satu perlawanan.

Ternyata penyertaan kedua pasukan negara jiran dalam Liga masing-masing telah memberi manfaat pada kedua pasukan dalam meningkatkan kualiti bolasepak di rantau ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan