Ahad, 11 Mac 2012



Shahrizat kena undur

MENTERI Pembangunan Wanita, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil yang dikaitkan dengan isu NFC perlu berundur dan meletakkan jawatan untuk kebaikan UMNO dan BN sebelum PRU13 ini.

Walaupun beliau belum tentu terbabit dan kes ini masih dalam pertimbangan Peguam Negara bagi tindakan selanjutnya adalah sesuai sekiranya beliau mengambil langkah dahulu agar kes ini tidak akan membebankan parti.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mengesahkan bahawa beliau akan menentukan kedudukan Shahrizat pada masa yang sesuai. Tun Dr. Mahathir Mohamad juga ada menasihatkan Shahrizat agar tidak sayangkan jawatan dan lakukan apa yang perlu untuk kebaikan parti.

Rasanya, Shahrizat tidak ada banyak pilihan. Tetapi sekiranya kes NFC ini selesai dan mampu membersihkan namanya, beliau tentu akan kembali dengan lebih gagah dan menyakinkan parti dan para penyokongnya.

Adalah tidak mungkin beliau akan terpilih menjadi calon dalam PRU13 ini dengan kesnya masih belum selesai. Kalau beliau masuk bertanding pun peluangnya untuk menang tentulah sukar.

Sehingga kini beliau belum dibuktikan bersalah. Dan namanya perlu dibersihkan dan imejnya dipulihkan akibat terpalit dengan isu NFC itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan