Jumaat, 16 Mei 2014

Ini petikan dari blog OSTB

Renungan Jumaat : "..kaumku menjadikan Al Quran ini suatu yang ditinggalkan.."

Surah Al Furqan :30  Dan berkatalah Rasul: "Ya Rabbi, sesungguhnya kaumku menjadikan Al Qur'an ini suatu yang ditinggalkan, tidak dipakai".

Surah Bani Israel :45 Dan apabila kamu membaca Al Qur'an niscaya Kami adakan antara kamu dan orang-orang yang tidak beriman kepada akhirat, suatu dinding yang tertutup

Surah Bani Israel :46  dan Kami adakan tutupan di atas hati mereka dan sumbatan di telinga mereka, agar mereka tidak dapat memahaminya. Dan apabila kamu menyebut Pemelihara kamu saja dalam Al Qur'an, niscaya mereka berpaling ke belakang karena bencinya.


Surah Al Nisaa :56  Sesungguhnya orang-orang yang kafir kepada ayat-ayat Kami, kelak akan Kami masukkan mereka ke dalam api. Setiap kali kulit mereka hangus, Kami ganti kulit mereka dengan kulit yang lain, supaya mereka merasakan azab. Sesungguhnya Allah Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana. 

Surah Al Fusilat :26  Dan orang-orang yang kafir berkata: "Janganlah kamu mendengar dengan sungguh-sungguh akan Al Qur'an ini dan buatlah hiruk-pikuk terhadapnya, supaya kamu dapat mengalahkan (mereka)

Surah Baqarah :39  Adapun orang-orang yang kafir dan mendustakan ayat-ayat Kami, mereka itu penghuni api; mereka kekal di dalamnya.



Surah Al Saba :31  Dan orang-orang yang kafir berkata: Kami tidak akan beriman sama sekali kepada Al-Quran ini dan tidak juga kepada Kitab-kitab yang terdahulu daripadanya”. Dan kalau engkau melihat ketika orang-orang yang zalim itu dibawa berdiri di hadapan Pemelihara mereka, masing-masing tuduh menuduh antara satu dengan yang lain. Orang-orang yang lemah berkata kepada orang-orang yang takbur : “Kalaulah tidak kerana kamu, tentulah kami sudah menjadi orang yang beriman”.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan