Ahad, 11 Mac 2012

Datuk Seri Mustapa Mohamed



BN mampu tawan Kelantan


DATUK SERI MUSTAPA MOHAMED akan bertanding kerusi DUN dan parlimen di kawasan Jeli dalam PRU13 ini.

Dengan ini membolehkannya menjadi  Menteri Besar Kelantan yang baru sekiranya BN dapat menumbangkan PAS yang kini telah memerintah lebih 21 tahun.

Harapan BN menang di Kelantan bukanlah satu perkara yang mustahil. Pada 2004 BN menang 21 kerusi iaitu kurang dua kerusi bagi menawan negeri itu dari PAS.

Dalam pilihanraya umum yang lepas BN Kelantan diketuai Tan Sri Anuar Musa dan Dr. Awang Adek. Kali ini Datuk Seri Mustapa akan mengepalainya.
Rekod kerja Datuk Mustapa tidak perlu diperkatakan. Semua orang tahu beliau adalah seorang yang kuat bekerja dan begitu komited dalam membangun negeri kelahirannya.

Mustapa bukan sahaja disegani dan dihormati di kalangan UMNO dan BN malah mendapat pujian dari ahli-ahli PAS sendiri. Dengan imejnya yang bersih beliau mampu memberi harapan pada rakyat Kelantan untuk berubah angin dalam PRU13 ini.

Dengan pengalamannya yang luas dalam bidang ekonomi dan kewangan beliau sahajalah yang layak mengambilalih tugas Menteri Besar dari Datuk Nik Aziz Nik Mat.  Hubungannya yang rapat dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak akan memudahkan tugasnya membangunkan Kelantan.

BN Kelantan mampu menang 21 kerusi pada 2004. Ini bermakna ia boleh mengulanginya sekali lagi pada PRU13 nanti. Suasana kini agak berbeza kerana sudah ramai rakyat bersedia untuk berubah kali ini. Gelombang merah kini telah meresap seluruh rakyat negeri Che Siti Wan Kembang itu.

Bertepatan dengan slogan BN kali ini "Acu test sepenggal".

Tiada ulasan:

Catat Ulasan