Khamis, 15 Mac 2012



Claudio Ranieri kecewa

INTER MILAN tersingkir dari Piala Juara-Juara setelah tewas pada Olympique Marseille secara agreget.

Milan adalah bekas juara tiga kali. Dengan ini ia gagal memenangi apa-apa gelaran musim ini. Pencapaian ini mengecewakan kelab ini setelah mereka pernah merangkul tiga kejuaraan sekaligus semasa di bawah pengurus Jose Mourinho (2009-2010).

Ketiga kejuaraan itu ialah Liga Serie A, Copa Italia, dan UEFA Champions League. Ertinya, Milan telah memenangi secara "treble".

Claudio Ranieri tentulah orang paling kecewa dengan kegagalan Inter Milan mengekalkan imej kelab ini sebagai sebuah kelab terkuat di Eropah. Yang jelas Ranieri gagal mengulangi rekod kejayaan yang dicipta Mourinho. Ranieri mungkin akan dipecat.

Beliau adalah antara pengurus yang sering berpindah bermula di Napoli, Fiorentina, Valencia, Atletico Madrid, Chelsea, Parma, Juventus, AS Roma dan terakhir Inter. Tidak banyak kejayaan yang dicapainya di kelab-kelab tersebut kecuali di Valencia.

Dengan tersingkirnya beliau sebagai pengurus di Inter menjadikannya sebagai salah seorang pengurus paling kecewa di dunia. Apatah lagi Inter adalah sebuah pasukan yang disegani, namun kini berada di tangga bawah Serie A; satu keadaan yang tidak pernah berlaku sebelum ini.

Ranieri tidak berjaya menyaingi Mourinho.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan