Ahad, 10 Julai 2011

Usaha terakhir Anwar - Najib

PRESIDEN Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak berucap di depan para pemimpin UMNO malam tadi menegaskan bahawa perhimpunan haram kelmarin adalah usaha terakhir Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menyelamatkannya dari kes liwat dan skandal seks.

Menurut Najib, ia merupakan "the last chance" dari Ketua Pembangkang itu untuk mencapai matlamatnya dengan menghalalkan cara asalkan ia tercapai hasratnya untuk menjadi Perdana Menteri.

Dengan demonstrasi dan menimbulkan suasana tegang antara orang awam dan kerajaan ia berharap kes liwatnya itu dapat dialihkan tumpuannya. Kes liwat di mahkamah akan bersambung Rabu ini.

Kita berharap kes ini akan berjalan lancar tanpa apa-apa gangguan dan penangguhan lagi. Kes liwat ini telah berlarutan dengan begitu lama dan kerap bertangguh.

Bapa kepada mangsa dalam kes ini telah merayu pada Datuk Seri Anwar baru-baru ini agar tidak mengganggu kelancaran perbicaraan kes ini di mahkamah. Beliau menuntut keadilan untuk anaknya yang terpaksa menunggu begitu lama dalam menegakkan keadilan.

Pihak kena tuduh pula kelihatan tidak begitu "ghairah" untuk meneruskan kes ini. Segala alasan fitnah atau konspirasi menyelubungi kes ini adalah tidak relevan lagi.

Kes ini ada asas dan prima facie. Sekirannya dia tidak bersalah, dia perlu membela dirinya dan melawannya habis-habisan dengan memberi segala keterangan di mahkamah.

Orang awam bukanlah bodoh sehingga tidak dapat menilai dan membezakan antara yang benar dan salah. Kes liwat ini tidak akan selesai di jalanan melainkan di mahkamah juga.

Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak boleh mengelak, dia perlu membersihkan namanya di mahkamah.















Tiada ulasan:

Catat Ulasan