Sabtu, 16 Julai 2011

STOP PRESS


SEHARI dua ini blog "renungan" agak terganggu sedikit akibat komputer riba mula "meragam". Kerja menaip dan posting tidak lancar dan licin seperti biasa. Kes tidak berat hanya batuk-batuk kecil dan kini sedang dalam proses pembaikian di bengkel. Barangkali, tidak henti menggodamnya akhir-akhir ini menyebabkan ia perlu "beradu" seketika.

Mungkin setelah berada di bengkel dan diberi satu atau dua biji "panadol" ia akan kembali segar bugar dan bersedia untuk digodam.

Bagi saya pula, bila besi yang tidak ada mata dan telinga ini buat hal ia cukup lemas dan merimaskan. Terlalu banyak isu dan masalah yang perlu diulas dan diikuti. Kadangkala ia memberi tekanan pada diri sendiri. Ini semua kerana saya berpegang pada sebuah sajak yang ditulis oleh seorang penyair yang tidak diketahui namanya. Antara kandungan sajak tersebut;

                             Sekadar berhajat untuk
                             menjadi penulis
                             anda tidak akan jadi penulis.
                             Jika hari-hari anda menulis
                             anda boleh dan akan menjadi
                             penulis yang baik.

Atas semangat itulah saya berazam untuk memenuhi hajat sebagaimana yang dimaksudkan sajak tersebut. Saya berharap besi yang tak ada mata dan telinga ini tidak akan "meragam" lagi bila ia keluar dari bengkel nanti.

Dan saya boleh terus menaip dan mencatat dengan lancar dan licin tanpa apa-apa gangguan lagi.











Tiada ulasan:

Catat Ulasan