Khamis, 21 Julai 2011

The Blues dan lautan biru


CHELSEA akan melayani pilihan Malaysia di Stadium Nasional, Bukit Jalil malam ini. Setelah Arsenal dan Liverpool berjaya menarik para peminat sehingga mencecah 80,000 penonton ke stadium, berapa pula angka jumlah penonton malam ini ?

Dua perlawanan lalu seluruh stadium dipenuhi warna merah lambang jersi The Gunners dan The Reds. Malam ini seluruh penjuru stadium akan dinaungi lautan biru kemegahan The Stamford Bridge.

Reputasi Chelsea dalam EPL adalah lebih hebat jika dibandingkan dengan Arsenal dan Liverpool. Chelsea berada di tangga kedua Liga selepas Manchester United.

Arsenal mengalahkan Harimau Malaya 4-0 dan Liverpool pula 6-3. Berapa pula jumlah gol yang akan bolos gawang pilihan Malaysia malam ini ? Jangan sampai angka 10 sudah le..

Pemain The Blues anggap serius perlawanan malam ini dan mereka akan menjaringkan gol sebanyak yang mungkin bagi menarik perhatian Pengurus mereka yang baru, Andrea Villas Boas.

Villas Boas ialah bekas pembantu Jose Mourinho semasa beliau berada di Stamford Bridge dulu. Pengamal media sukan telah menganggapnya sebagai The Special One yang baru selepas Mourinho berdasarkan kejayaannya dalam masa yang singkat membawa kelab Porto menjadi juara Piala UEFA.

Dalam usianya yang masih 30an, Boas, mempunyai potensi menjadi antara pengurus terbaik di dunia sebaris dengan Mourinho, Pep Guardiola dan Sir Alex Ferguson.

Chelsea selepas pemergian Mourinho tidak mencapai banyak kejayaan di EPL dan kejohanan di Eropah. Justeru itu tindakan Roman Abramovich melantik Boas adalah untuk menamatkan kemarau The Blues yang tidak memenangi apa-apa trofi akhir-akhir ini.

Boas tentunya ingin membuktikan pada Abramovich dan dunia betapa dia adalah pilihan yang tepat dan terbaik berbanding Carlos Anceloti, Guus Hiddink, Avam Grant dan lain-lain.

Perlawanan malam ini dengan pilihan Malaysia merupakan medan ujian bagi Boas memilih barisan terbaiknya bagi menghadapi musim baru. Dia dan para pemainnya tentu tidak pandang mudah perlawanan malam ini dan masing-masing mempunyai misi tertentu.

Bagi pilihan Malaysia untuk mengalahkan Chelsea adalah sukar. Namun jika berjaya mengekang barisan penyerang The Blues dari bermaharajalela dalam kotak penalti boleh dikira satu kejayaan. Harap tidak bolos sampai 0-10.















1 ulasan:

  1. dlm epl mmg liverpool agak corot tp kalau ikut jumlah league title,kalah chelse & arsenal. btw,chelsea dpt 1 gol je lwn malaysia..hehe

    BalasPadam