Ahad, 30 Julai 2017

Najib dan Zahid Habis Modal Guna Isu Kaum!!

PEMIMPIN tertinggi Umno kelihatan semakin terdesak dan panik bila sanggup guna isu kaum dan keturunan bagi mencemar dan menjatuhkan pihak lawan.  Umno sering guna isu perkauman dan rasis dengan tujuan menarik sokongan orang melayu.

Bulan lalu Najib Razak menempelak Dr Mahathir sebagai seorang berketurunan India tetapi tidak melakukan apa-apa kemajuan untuk kaum itu sepanjang 22 tahun menjadi Perdana Menteri.

Najib berkata lagi sekiranya dibandingkan dengan beliau yang lebih banyak memperjuangkan nasib kaum itu di negara ini.

Dan hari ini Timbalannya,  Zahid Hamidi sekali lagi menimbulkan isu dengan mendedahkan nama Dr Mahathir dalam kad pengenalannya sebagai Mahathir Iskandar Kutty.  Ini hanya bertujuan mengaitkan isu keturunan dan baka negarawan itu.

Soalnya dunia semua tahu fakta itu. Kenapa begitu rendah sekali Najib dan Zahid bermain isu perkauman?  Sudah ketandusan modal ke?  Tidak ada isu lain ke hendak jawab terutama isu yang melibatkan kehidupan rakyat?

Kalau ya pun kenapa Umno dan orang melayu sanggup dipimpin seorang keturunan India selama 22 tahun?  Tidak malu ke?  Di mana maruah bangsa melayu?

Apakah Najib dan Zahid sedar majoriti pemimpin dan ketua dalam kerajaan sekarang terdiri daripada mereka berketurunan India?  Apakah mereka berdua menghina orang-orang yang berkhidmat di dalam kerajaan dan parti yang mereka anggotai?

Tan Sri Ali  Hamsa, Ketua Setiausaha Negara,  Irwan Siregar, Ketua Perbendaharaan, Shahrizat Abdul Jalil,  Ketua Wanita,  Pengerusi Tabung Haji, Abdul Azeez Rahim dan IGP Tan Sri Khalid Abu Bakar - mereka semuanya ada darah India.

Tan Sri Ali Hamsa

Tan Sri Irwan Siregar

Datuk Azeez Abdul Rahim

Ketua Umum Pakatan Harapan,  Anwar Ibrahim juga berketurunan India.

Alahai... Najib dan Zahid,  apa isunya??
Dah panik dan menggelabah ke?

Umno kini amat tertekan bagi menghadapi Pru14. Depa dah tak dak modal lagi dah.  Selain memburukkan DAP Cina mereka burukkan Mahathir yang berdarah India.

Umno memang rasis dan perkauman!

Dalam Pru14 ini rakyat perlu pilih Pakatan Harapan yang mewakili semua kaum. Tolak parti yang sering adu domba antara kaum!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan