Ahad, 16 Julai 2017

Beranikah Najib Sahut Cabaran Dr Mahathir?

DATUK Seri Najib Razak mencabar Dr Mahathir menjelaskan pendiriannya mengenai  Anwar Ibrahim yang pernah dituduhnya peliwat dan tidak layak menjadi Perdana Menteri (PM) pada tahun 1998.

Najib mencabar Dr Mahathir kerana negarawan itu kini menyokong sekiranya Anwar menjadi PM. Sikap ini adalah bertentangan dengan pendirian Dr Mahathir dahulu.

Cabaran Najib ini adalah tepat dan munasabah kerana semua pihak ingin tahu cerita dan pendirian sebenar Dr Mahathir dalam kes liwat Anwar itu.

Apakah ianya satu konspirasi politik atau kisah benar?


Saya kira Dr Mahathir tiada masalah dan halangan menyahut cabaran Najib itu. Beliau mampu menjawab dan menjelaskan isu Anwar itu pada umum.

Rasanya medan dan forum paling sesuai untuk tujuan ini tidak lain dari program "Nothing To Hide 2.0". Dr Mahathir telah pun mencabar Najib agar ikut serta hadir dalam program tersebut yang masih dalam peringkat cadangan.

Program ini adalah debat antara Najib dan Dr Mahathir.  Dan ia disusuli dengan sesi soal jawab para hadirin.

Dr Mahathir boleh jelaskan apa-apa soalan daripada Najib dan mereka yang hadir. Begitu juga Najib boleh jelaskan isu-isu nasional dan menjawab soalan para hadirin.

Najib jangan buat alasan enggan hadir atau ikut serta program tersebut seperti dia lari tempoh hari bila program pertama "Nothing To Hide" diadakan.  Dahulu Najib tidak hadir kerana alasan keselamatan.

Diharap kali ini program tersebut dapat diadakan dengan sempurna.  Kerana semua orang tidak sabar mahu dengar penjelasan Dr Mahathir dalam berbagai persoalan termasuk isu Anwar yang dicabar Najib tadi.

Begitu juga orang ramai begitu teruja mahu dengar penjelasan Najib mengenai tuduhan Dr Mahathir bahawa dia seorang pencuri dan penyamun dalam skandal 1MDB. Mereka juga ingin tahu apa hubungan seorang jutawan Cina,  Jho Low dengan keluarga Najib.

Najib cabar Mahathir pasal Anwar.  Mahathir cabar Najib pasal 1MDB dan Jho Low.

Sungguh cantik dan adil.

Masalahnya Mahathir telah pun bagi kesanggupan untuk hadir mencabar Najib.  Namun Najib belum beri gambaran apakah dia akan turut serta.

Soalan pada Najib, boleh atau tidak boleh?  Jawab Ya atau Tidak?

Najib jangan hanya berani cabar Mahathir bersabit isu Anwar.  Dia juga mesti berani sahut cabaran Mahathir untuk berdebat dalam program "Nothing To Hide 2.0".


Tiada ulasan:

Catat Ulasan