Sabtu, 15 Julai 2017

Dr Mahathir Cabar Najib Dalam "Nothing To Hide 2.0"

DR Mahathir Mohamad telah mencabar PM Najib Razak berdepan dengannya dalam program "Nothing To Hide 2.0".

Tidak lama dulu para punahsihat Najib pernah menganjurkan program sama untuk Najib menjelaskan isu-isu semasa dan bersoal jawab dengan para hadirin dalam majlis tersebut yang juga dinamakan program "Nothing To Hide".

Bila sampai hari program itu diadakan Najib tidak hadir sedangkan persiapan telah diaturkan.  Ramai yang datang hadir.

Punahsihat Najib memberi alasan disaat akhir dengan alasan keselamatan.  Kerana ramai yang hadir yang boleh timbul kekacauan.

Namun yang sebenarnya Najib menarik diri kerana dimaklumkan Dr Mahathir ikut serta hadir dalam program itu.  Kabarnya Dr Mahathir ingin bertanya soalan pada Najib secara berdepan dalam isu-isu semasa ketika itu.

Jadi kecewa lah semua yang hadir untuk melihat Najib berdepan dengan Dr Mahathir.

Nothing To Hide bertukar menjadi Something To Hide...








Kali ini program itu mahu diadakan semula.  Apatah lagi Najib dan Dr Mahathir saling menuduh antara satu sama lain dengan berbagai tuduhan.

Mahathir memanggil Najib sebagai pencuri dan penyamun dalam skandal 1MDB. Dan Najib menuduh Mahathir menyebabkan Bank Negara rugi beratus billion 25 tahun dulu.

Najib juga kata Mahathir takut dan panik bila Suruhanjaya Siasatan DiRaja (RCI) mula menyiasat kes Bank Negara itu.

Nah sekarang Mahathir sanggup dan bersedia berdepan dengan Najib dan disoal berkenaan semua tuduhan ke atas dirinya. Dan ini juga peluang Najib menjawab segala tohmahan termasuk tuduhan Mahathir yang dia seorang ketua pencuri dan penyamun.

Sanggup kah Najib berdepan dan bersemuka dengan Mahathir?  Mahathir sudah beri kesediaannya pada bila-bila masa.

Namun saya yakin 101 persen Najib tidak berani dan bersedia dalam program seumpama ini.  Tidak mungkin dan ia  tidak akan berlaku.  Kerana Najib yang pernah menggelar dirinya sebagai pahlawan Bugis sebenarnya tidak berani dan tidak berkemampuan berdiri dan berhujah mempertahankan diri dan partinya.

Dia hanya mampu mengharapkan menteri-menteri cap ayam dalam kabinetnya seperti Salleh Said Keruak,  Rahman Dahlan,  Noh Omar dan menteri-menteri yang sewaktu dengannya untuk membela dan menjawab bagi pihak dirinya.

Di sini pun sudah jelas Najib sudah tewas ! Cuma cantiknya kalau suasana ini dapat diterjemahkan dalam peti undi dalam Pru14 nanti. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan