Ahad, 8 Januari 2012

Kelantan kecundang lagi...

THE RED WARRIORS gagal mempertahankan Piala Sumbangsih bila tewas pada Negeri Sembilan 1-2 semalam di Stadium Nasional Bukit Jalil.

Beberapa minggu lalu mereka juga gagal memenangi Piala Perpaduan atau Unity setelah tewas pada pasukan Persebaya Indonesia dengan agreget 4-3 secara perlawanan timbal balik.

Sebelum ini Presiden KAFA, Tan Sri Anuar Musa telah menyatakan bahawa musim 2012 ini Kelantan berazam menyapu bersih semua piala yang dipertandingkan.

Ini berdasarkan persiapan awal yang dilakukan dibawah jurulatih Peter Butler dan kehadiran dua pemain import Muhamad Ghaddar dan Dennis Antwi.

Namun berdasarkan perlawanan semalam dengan Negeri Sembilan, kedua pemain import Kelantan itu tidak berkesan dan memberi impak besar pada pasukan. Sebaliknya pemain import Negeri Sembilan, Effa Owona dari Cameroon lebih menyerlah dan berperanan menentukan kemenangan pasukannya.
Owona telah menjaringkan kedua gol dan terpilih sebagai "Man of The Match".

Kekalahan Kelantan semalam telah memberi tamparan pada seluruh penyokongnya kerana sebelum ini pasukan Kelantan adalah pasukan favourite dan pilihan ramai memenangi piala tersebut.

Berdasarkan persembahan semalam dan semasa menentang Persebaya, tugas Peter Butler masih jauh dari apa yang diharapkan. Dan paling jelas dua pemain import; Ghaddar dan Antwi agak mengecewakan. Prestasi mereka lebih kurang sama dengan pemain tempatan.

Kelantan akan berkunjung ke Singapura minggu depan bagi pertemuan dengan pasukan Lions X11. Peter Butler memikul tugas berat bagi memulihkan imej pasukan The Red Warriors yang sedikit tercalar. Sekiranya prestasi mereka sama seperti pertemuan dengan Persebaya dan Negeri Sembilan semalam pasukan Kelantan akan menerima padah bila berkunjung ke Stadium Jalan Besar, Singapura. Apatah lagi bermain di sana di atas padang tiruan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan