Khamis, 29 Disember 2011

UMNO Rantau Panjang Juara Rakyat

DALAM Sinar Harian, 28 Disember 2011 dilaporkan UMNO Bahagian Rantau Panjang, Kelantan telah memenangi Anugerah Juara Rakyat pada Perhimpunan UMNO baru-baru ini.

Anugerah ini tentunya adalah satu pengiktirafan pada kepimpinan Datuk Abdullah Mat Yassin(gambar) sebagai Ketua UMNO Bahagian yang telah berjaya mengadakan berbagai aktiviti mendekati semua lapisan rakyat di kawasan tersebut.

Sebelum ini UMNO Bahagian Rantau Panjang merupakan antara yang bermasalah dan berpecah di antara dua kumpulan. Satu dipimpin oleh Datuk Abdullah dan satu lagi dikepalai bekas Ketua Bahagian Datuk Mohd Zin Ismail dan Tuan Hj. Ghazali Ismail.

Kes mereka ini telah berlarutan hingga ke Majlis Tertinggi UMNO.

Namun di atas kebijaksanan dan sikap tolak ansur Datuk Abdullah Mat Yassin sebagai Ketua Bahagian
segala permasalahan dalaman itu dapat dileraikan. Kini mereka telah pun bersatu di bawah satu kepimpinan dan sedang bergerak diakar umbi bagi merampas kembali kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dan Parlimen Rantau Panjang dari tangan PAS.

Selain kawasan parlimen Rantau Panjang, ada tiga DUN yang menjadi tumpuan; DUN Meranti, Bukit Tuku dan Gual Periok.

Apakah kali ini dalam PRU 13 UMNO Rantau Panjang mampu sapu bersih ? Berdasarkan perpaduan dan kesepakatan antara kumpulan yang bersengketa sebelum ini diterjemahkan di kalangan ahli akar umbi ianya bukanlah mustahil.

Kekalahan UMNO di semua DUN dan Parlimen sebelum ini disebabkan faktor mereka berpecah belah dan penyakit "cah keting" sesama sendiri.

Tetapi kali ini dengan semua pemimpin dan bekas pemimpin kembali bersatu harapan untuk menang dalam pilihanraya akan datang adalah cerah.

Selain Datuk Abdullah Mat Yassin, UMNO Bahagian Rantau Panjang mempunyai ramai pemimpin yang berpotensi dan rekod yang bersih serta mempunyai hubungan yang baik dengan ahli parti. Mereka ini dikatakan antara yang layak menjadi calon dalam PRU 13 ini.

Antara mereka ialah; En. Zahri Omar, Pengerusi Pertubuhan Peladang Alor Mas.
                                  En. Hisham Yusof, Setiausaha UMNO Bahagian.
                                  Tuan Hj. Mohd. Affendi Jaafar, AJK UMNO Bahagian.

Mereka ini semua mempunyai hubungan yang baik dengan semua pemimpin dan bekas pemimpin bahagian termasuk Tan Sri Dato Hj. Hussein Ahmad dan Datuk Mohd Zin Ismail.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan