Khamis, 29 Disember 2011

Mourinho calon pengganti Ferguson

JOSE MOURINHO melahirkan hasratnya untuk kembali ke England bagi menyertai kembali dalam kancah EPL yang ditinggalkannya dahulu bersama Chelsea.

Kontraknya bersama kelab Real Madrid akan tamat pada 2014. Dia gembira bersama Madrid sekarang namun tetap menyimpan hasrat untuk memimpin sebuah kelab Inggeris di sana.

"Berikan saya sebuah kelab yang bagus," katanya.

Ada ramalan mengatakan beliau akan ke Old Trafford menggantikan Sir Alex Ferguson yang sedang bersiap mencari penggantinya yang mampu meneruskan kejayaan Manchester United.

Ferguson adalah antara pengurus kelab paling lama di dunia. Dia berjaya meletakkan kedudukan United sebagai sebuah kelab terbaik di dunia selepas Barcelona dan Real Madrid.

Kejayaan dan legasi Manchester United perlu dikekal dan diteruskan. Dengan ura-ura Ferguson akan bersara sebagai pengurus beberapa tahun lagi kini calon penggantinya sedang dicari.

Tidak dinafikan Ferguson mempunyai pengaruh yang kuat di kelab itu bagi menentukan siapa calon penggantinya. Mourinho pula mengkagumi dan menghormati reputasi Alex Ferguson sepanjang ia mengurus kelab The Red Devils itu.

Memang kalau dikira tiada orang yang paling layak dan sesuai selain dari Jose Mourinho yang mendapat gelaran "The Special One" bagi meneruskan kecemerlangan United dalam EPL malah di Eropah.

Soalnya apakah Ferguson akan memberi laluan pada Mourinho ?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan