Rabu, 15 Jun 2016

Calon PAS Pasti Kalah Di Sungai Besar dan Kuala Kangsar

TIMBALAN MENTERI BESAR Kelantan merangkap Naib Presiden PAS, Mohd Amar Nik Abdullah, seperti orang tiada isu dan tiada hujah bila mengaitkan warna oren lambang parti Amanah sebagai warna persamaan dengan pakaian Tok Sami.

                                                               Dr Dzulkefly Ahmad

Mohd Amar mempersoalkan kenapa parti Amanah memilih warna oren sebagai lambang warna parti itu dan mengira ia sebagai sasau dan "nanar".

Inilah seorang lagi jenis pemimpin PAS yang sama dengan Nik Abodoh bercakap isu remeh temeh yang tidak memberi sebarang manfaat dan kesan terutamanya pada rakyat.

Sudah tiada isu lagi ke ? Apakah kaitan jenis warna pada sesebuah parti kecuali ianya tidak berkesan memberi khidmat pada para pengundi.

Mungkin Mohd Amar hanya berfikir bahawa warna hijau lambang parti PAS itu sahaja yang Isle. Selain dari warna hijau maka ia bukan Isle. Begitukah ? Kenapalah sampai sempit dan bodoh begitu sekali.

Barisan Pimpinan Parti Amanah

Nak tanya sikit dengan Amar dan rakan Nik Abodoh tu dalam Quran ada sebut ke tentang warna hijau atau oren ?

Dan Mohd Amar janganlah terkejut nanti keputusan Pilihan Raya Kecil (PRK) di Sungai Besar dan Kuala Kangsar pada 18 Jun ini calon Amanah akan mendapat undi lebih banyak dari PAS.  Belum pasti calon mana yang akan menang dalam PRK tersebut yang melibatkan tiga dan empat penjuru.

Namun berita yang sahih lagi benar calon PAS akan tewas di kedua kawasan tersebut. Bukan sahaja akan tewas tetapi juga mendapat undi lebih rendah dari calon Amanah.

Mohd Amar Nik Abdullah




Tiada ulasan:

Catat Ulasan