Khamis, 19 Mac 2015

Husam cadang Dr Mahathir turun ke bawah beri penjelasan

NAIB Presiden PAS, Datuk Husam Musa dalam ceramah kempen PRK Dun Chempaka telah mencadangkan agar Tun Dr Mahathir Mohamad turun padang memberi penjelasan pada rakyat mengenai keadaan ekonomi negara yang dianggapnya tenat.

Menurut Husam, Dr Mahathir perlu memberi penjelasan mengenai isu-isu penting seperti isu 1MDB dan GST pada rakyat bawahan dan tidak hanya memberi pandangannya melalui penulisan dalam blog.
Datuk Husam Musa

Jadi maksud Husam, Dr Mahathir kena turun ke bawah berceramah seperti ostad-ostad tin milo dalam parti Isle itu ?

Hello Husam, Dr Mahathir adalah bertaraf negarawan dan bukan ostad badut atau ostad bollywood untuk beri ceramah dengan masuk keluar kampung.

Kalau Tun ingin menyatakan sesuatu pandangan dia hanya perlu menulis dalam blognya yang boleh dibaca berjuta pembaca dalam hanya beberapa saat sahaja setelah diterbitkan.

Tidak perlu dia turun ke bawah atau ke padang untuk memberi penjelasan dalam sesuatu isu. Kerja seperti itu hanya layak dibuat oleh pemimpin seperti Husam dan ostad-ostad badut dan ostad bollywood sahaja.

Lagi pun angin tsunami apa yang masuk ke telinga Husam dengan mencadangkan agar Tun turun berceramah ? Bila masa Tun masuk PAS ? Dan adakah Husam yang dah masuk Umno ?

Satu lagi soalan, sekiranya Tun turun berceramah sama - adakah dia hanya berceramah dalam isu-isu 1MDB dan GST ? Isu kes liwat Anwar macam mana ?  Tidak termasuk dalam senarai ke ?

Pada Husam, sebelum dia mencadangkan apa-apa berkaitan dengan negarawan itu dia perlu berfikir semasak-masaknya. Jangan main sedap mulut sahaja.

Dr Mahathir itu seorang ahli fikir dan berilmu. Kamu tu apa ?


Tiada ulasan:

Catat Ulasan