Ahad, 23 Jun 2013

Husam kena gastrik dan demam

DATUK Husam Musa yang ditahan polis dibawah Akta Hasutan kini direman selama dua hari. Ini mungkin pengalamannya yang pertama terpaksa tidur dan bermalam dilokap.

Polis menahannya gara-gara "fatwa" yang dikeluarkannya baru-baru ini bahawa mereka yang terkorban dalam menyertai himpunan Blackout adalah tergolong dalam mati syahid.
Husam diiringi polis

Para Peguambela Husam kini gagal membebaskannya dari lokap polis. Mereka merungut anak guamnya kini tidak berapa sihat kerana demam dan gastrik.

Seperti maklum sebelum ini tidak pernah dilaporkan Husam tidak sihat atau ada penyakit. Beliau bebas bergerak berceramah ke seluruh negara. Dan khabarnya dia baru pulang bercuti dari mengerjakan umrah serta melawat Jordan dan sempadan Syria.

Selepas pulang dari bercuti Husam telah berucap di perhimpunan Blackout di Ketereh di mana dia telah mengeluarkan kenyataan soal mati syahid itu.

Nampaknya, belum sempat dia ikut serta Blackout di Padang Merbok dan memenuhi saranannya pada para pemuda kemungkinan memperolehi syahid sekiranya terkorban - dia berada dilokap polis.

Dia belum lagi berjihad dan hanya baru ditahan polis selama dua hari dia sudah diserang demam dan gastrik ! Bukan saya yang cakap. Peguambelanya kata Husam demam dan gastrik !

Alahai Husam.....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan