Sabtu, 12 Ogos 2017

Abdul Rani Kulup Buat Lawak Lagi

DALAM orang sibuk dan stress dengan berita politik negara seperti isu DoJ, 1MDB, isu SPRM yang giat tangkap ikan bilis dan lain-lainnya,  muncul Abdul Rani Kulup yang membahasakan dirinya sebagai "Ayah" mahu memperisterikan Siti Kassim, peguam wanita yang kontroversi.

Semua orang gelak bila Ayah melahirkan hasratnya itu.  Kerana Ayah sebelum ini adalah watak yang suka bergurau dan lucu.

Tetapi Siti Kassim lebih bijak dengan menolak hasrat Ayah itu dengan reaksi selamba dan lucu juga.  Siti kata dia tidak anggap Ayah serius kerana tingkah laku Ayah suka lawak dan bergurau.  Siti menambah dia suka watak Ayah yang melucukan itu. Reaksi Siti menamatkan kaitan cerita dia dengan Ayah.


Selepas Siti Kassim, Ayah menaruh harapan pula pada jutawan kosmetik,  Datuk Vida untuk menjadi calon isterinya.  Namun Datuk Vida menolak mentah-mentah kerana Ayah bukan "seleranya" sebagai calon suami.  Hahaha....

Setelah ditolak Datuk Vida,  Ayah buat gelak lagi bila dia mahu memperisterikan Azalina Othman.  Orang tanya Ayah siapa itu Azalina?  Ayah jawab entah ! Entah penyanyi entah  pelakun? Kah, kah, kah...


Ayah memang suka gelak.  Lepas Azalina,  siapa pula "mangsanya" ?

Apa pun watak Ayah - Abdul Rani Kulup ini boleh kendurkan sikit urat leher sebahagian rakyat negara ini yang lemas dengan segala isu dari soal kenaikan kos sara hidup, isu rasuah dan lain-lain hinggalah tarikh PRU14 yang semakin hampir. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan