Ahad, 20 Disember 2015

Raja Petra Kamarudin Anti Agama

RAJA PETRA KAMARUDIN (RPK) adalah antara pengasas dan pemimpin era reformasi Anwar Ibrahim. RPK juga adalah antara pengasas parti Keadilan yang kini menjelma sebagai PKR (Parti Keadilan Rakyat).

Beliau juga adalah penyokong tegar Anwar Ibrahim selepas Anwar dipecat dari Umno dan kerajaan. Kini RPK menulis dalam portal Malaysia Today dengan mengulas isu-isu politik semasa negara.


Tetapi RPK kini bukan lagi RPK 17 tahun dahulu yang mempertahankan Anwar Ibrahim dan menghentam kerajaan. Sebaliknya kini beliau adalah penyokong dan pendokong kerajaan di bawah pimpinan Najib Razak.

Malah pendirian RPK terhadap Anwar telah berpusing u turn dengan menyatakan Anwar memang bersalah dalam kes liwatnya.

Begitu juga dalam kes Altantuya, dia menggemparkan berita bahawa ada VIP berada di tempat kejadian pembunuhan itu berlaku.

RPK yang kini menetap di England setelah dia melarikan diri secara sulit ketika sedang menghadapi kes bangkrupsi di mahkamah. Dia bukan pelarian politik. Tetapi lari dari tindakan undang-undang. Sehingga kini menjadi misteri siapakah yang membantunya meloloskan diri keluar negara ?

Dengan sikap dan pendiriannya yang bertukar kembali mendokong kerajaan apakah dia adalah salah seorang blogger prepaid atau postpaid yang dibiayai kerajaan ?

Dalam tulisan terbarunya, RPK secara terus terang menyatakan beliau adalah seorang anti agama. Beliau tidak mempercayai kewujudan Tuhan. Agama baginya adalah hanya ciptaan manusia.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan