Rabu, 9 Disember 2015

Hanya SPRM Kenali Siapa Dermawan Arab 2.6 billion

PRESIDEN Umno telah menjelaskan bahawa duit RM2.6 billion yang disedekahkan oleh Pak Arab dari Timur Tengah ke dalam akaun peribadinya telah pun habis dibelanjakan untuk parti.

Setakat yang diketahui umum Timbalan Menteri IQ 3.85 dapat RM2juta. Pengerusi BNBC dapat RM 1juta dan Ketua Puteri dapat RM50,000. Oleh kerana Presiden berpegang pada konsep "Cash Is King" dalam urus tadbirnya maka tentunya kesemua 191 Ketua Bahagian Umno telah menerima habuan masing-masing.


Hidup mati Presiden banyak bergantung pada 191 Ketua Bahagian ini. Bukan kepada 3 juta ahli Umno atau 30 juta rakyat negara ini.

Sebab itu Presiden parti tidak muncul dalam Parlimen bagi menjawab isu ini. Sedangkan pada peringkat awalnya dia bersetuju akan memberi penjelasan. Dia telah mungkir janji.

Bukan sahaja dalam Parlimen, malah di mana-mana forum atau program dia tidak pernah memberi penjelasan secara jelas mengenai 2.6 billion ini.

Apa yang Presiden berani dan sanggup memberi penjelasan isu ini hanyalah kepada 191 Ketua Bahagian Umno itu. Itu pun diadakan secara tertutup atau "closed doors".

Jadi mereka yang perlu ketahui isu ini adalah para ketua bahagian. Bukan ahli Umno di luar sana dan rakyat seluruhnya. Inilah punca masalahnya. Dalam konteks ini ada sesuatu yang Presiden mahu sembunyikan dari pengetahuan umum ?

Tidak salahlah jika Dr Mahathir mengatakan Umno telah menjadi parti Presiden dan kuncu-kuncunya. Malah Umno telah bertukar menjadi Untuk Mohd Najib Only.

Pihak SPRM telah mengesahkan mereka telah pun mengenal pasti dermawan Arab tersebut dan telah siap menyoal siasat tentang 2.6 billion itu.

Siapalah agaknya manusia itu yang begitu pemurah dengan menderma begitu banyak wang yang nilai nya mampu membina dua tiga buah lagi KLIA !! Bayangkan !

Semoga SPRM dapat lakukan kerja mereka secara telus dan pantas. Janganlah mengambil masa terlalu lama dan meleret-leret. Kerana itu sudah termasuk dalam soal ketidakadilan. Keadilan mesti dipercepatkan bukan ditangguhkan. Keadilan untuk semua termasuk Sang Presiden.

Kini hanya SPRM mengetahui siapa dermawan Pak Arab itu.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan