Khamis, 5 Februari 2015

Lim Kit Siang malu besar

PEMIMPIN DAP, Lim Kit Siang malu besar bila dia tersilap menyaman seorang blogger Umno, Syed Akbar Ali kerana memfitnah dirinya dalam akaun Twitter baru-baru ini.

Dalam kenyataan Kit Siang dalam blognya, peguamnya telah pun mengambil tindakan undang-undang terhadap blogger Syed Akbar Ali.
Lim Kit Siang

Beliau bertindak menyaman kerana dakwanya, Syed Akbar Ali dalam tweetnya telah memfitnah dirinya sebagai bapa komunis dan pencetus rusuhan peristiwa berdarah 13 Mei 1969. Dan banyak lagi tuduhan-tuduhan yang disifatkannya sebagai pembohongan dan fitnah.

Namun selepas itu blogger Syed Akbar Ali memberi respons dalam blognya OutSyedTheBox dengan menafikan tuduhan tersebut serta mengakui beliau tidak pernah aktif dalam twitter dan tidak pernah menggunakannya.
Syed Akbar Ali

Jawaban Syed Akbar itu diperkuatkan lagi bila bekas seorang senator dari Melaka, Datuk Akhbar Ali membuat kenyataan dalam tweetnya kepada Kit Siang bahawa beliaulah yang sebenarnya membuat kenyataan terhadap Lim.

Dengan pengakuan Datuk dari Melaka itu nampaknya Kit Siang malu besar kerana telah tersalah membuat tuduhan. Apa yang menjadi tanda tanya macam mana pemimpin besar seperti Kit Siang bertindak tidak cermat dan teliti sebelum mengambil sebarang tindakan. Atau ini berpunca dari kelemahan pegawai-pegawai disekelilingnya ?

Dalam kes ini Kit Siang telah rabun mata antara Syed Akbar Ali dan Datuk Akhbar Ali.

Syed Akbar dalam posting blognya dengan sinis bertanya adakah Lim Kit Siang akan memohon maaf kepadanya di atas kesilapan itu ?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan