Khamis, 26 Februari 2015

Husam Musa loyar buruk lagi

PEMIMPIN loyar buruk PAS, Husam Musa menyifatkan Umno berada dalam keadaan lemah dan ditahap paling rendah bila tidak sanggup bertanding dalam PRK DUN Chempaka. Malah katanya, Umno tidak ada keberanian berhadapan dengan musuh tradisinya.

Dengan tiadanya PRK itu orang yang paling kecewa sudah tentu Husam sendiri dan Timbalan Presiden parti, Mat Sabu serta beberapa pemimpin parti itu yang tidak berpeluang memaki hamun calon dan parti Umno.
Dato, jange marah..ini gambar hiasan aje...

Dalam konteks ini langkah Umno tidak bertanding adalah tepat dan bijak dalam suasana politik sekarang. Yang kecewanya hanya Husam. Sedangkan Menteri Besar Kelantan, Ahmad Yakob dan Timbalannya, Mohd Amar Nik Abdullah menyambutnya dengan sikap positif.

Justeru pendirian Husam itu tidak mewakili pucuk pimpinan parti. Ia hanya menyerlahkan lagi sikap dendam kesumat dan kebenciannya terhadap Umno. Husam sering retorik bahawa ia berjuang atas dasar Isle. Apakah benar ia betul-betul Isle atau tidak masing-masing boleh menilai dan membuat keputusan sendiri.

Saya kata dia loyar buruk kerana selama dia menjadi Exco kerajaan negeri Kelantan berbelas tahun bermacam-macam janji dia buat pada rakyat Kelantan. Antaranya, dia berjanji nak buat lebuhraya, membina stadium baru dan berbagai lagi. Namun semua janji-janji tersebut jadi kelabu asap. Semuanya hanya tahi !

Memang betul Umno berada ditahap paling rendah di bawah pimpinan Najib Razak. Umno sekarang bukan lagi Umno di zaman Tun Dr Mahathir Mohamad. Selepas 2003, Dr Mahathir berundur segala-galanya mulai merosot dan menurun.

Begitu juga dengan parti Isle PAS yang kini semakin hari semakin berterabur ! Pakatan Rakyat yang menjadi kebanggaan Husam kerana adanya kerjasama PAS, PKR dan DAP untuk menguasai Putrajaya telah bertukar menjadi Pakatuuun ! Dan tahaluf siyasi PAS dan DAP telah bertukar menjadi tahaluf bahalol.

PAS, DAP dan PKR terus bertelagah sesama sendiri secara terbuka dalam isu-isu penting yang menjadi agenda parti masing-masing. Paling melucukan, PAS dan DAP saling mencabar antara satu sama lain agar keluar dari Pakatan.

Dalam suasana sekarang hanya mereka yang tidak siuman sahaja yang percaya PAS dan DAP akan kembali bertaut dan bersama. Mereka hanya menunggu masa sahaja untuk hanyut membawa haluan masing-masing.

Ini belum lagi diambil kira pergolakan dalaman PAS yang bersabit dengan PasMa dan pertelagahan antara puak ulama dan puak Anwarinas dalam usaha menguasai parti.

Jadi berbalik pada kenyataan Husam bahawa Umno berada ditahap paling rendah tadi dia perlu sedar yang PAS juga sedang berada ditahap paling bawah. Lebih teruk dari Umno.

Namun seperti akidah Husam bahawa PAS adalah tetap parti Isle sedangkan Umno parti kebangsaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan