Rabu, 11 Februari 2015

PKR mahu berkhemah di Sungai Buloh

PRESIDEN PKR, Dr Wan Azizah Wan Ismail menjemput semua rakyat dan ahli PKR berhimpun dan berkhemah di depan penjara Sungai Buloh bermula hari ini sebagai sokongan dan solidariti pada Anwar Ibrahim yang dipenjarakan lima tahun di atas kesalahan liwat.
Dr Wan Azizah Wan Ismail

Ini adalah antara langkah yang diambilnya bagi meneruskan perjuangan Anwar melawan kononnya difitnah dan menghadapi konspirasi politik bagi menghalangnya menjadi Perdana Menteri.

Tetapi seperti kenyataan para hakim di mahkamah sehingga kini tiada bukti konkrit walau secebis boleh membuktikan ianya wujud. Melainkan tuduhan-tuduhan dan ucapan politik Anwar di dalam dan luar mahkamah.

Bukti DNA, CCTV, keenganannya bersumpah di kandang saksi dan disoal balas peguam dan lain-lain termasuk bersumpah dengan Quran menolak sekaligus teori konspirasi itu.

Namun apa pun negara ini mengamalkan demokrasi. Sesiapa pun bebas untuk berhimpun dan berkhemah dari pagi sampai malam sekiranya mahu.

Tetapi perlu diingat kita ada undang-undang dan peraturan. Pada yang ingin berkhemah dan berhimpun di hadapan penjara Sungai Buloh, dinasihatkan jangan membuang sampah merata-rata. Jangan buat kotor, termasuk kencing merata-rata etc. Kena jaga kebersihan sekitar.

Boleh berhimpun bermula hari ini sehingga tahun 2018 ! Tetapi bersyarat tidak mengganggu ketenteraman awam.

Sekiranya ada yang melanggar undang-undang, pintu penjara tidak jauh hanya di hadapan. Mereka yang melawan undang-undang pasti masuk ke Istana Sungai Buloh.

Pada orang awam tidak perlu lah campur tangan. Jaga lah tepi kain sendiri. Para peniaga tom yam, roti burger, roti canai dan lain-lain tak usah ikut campur. Jaga kerja dan tugas masing-masing.

Orang putih kata, "Mind your own bisnes !!...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan