Sabtu, 22 Mac 2014

Anwar lagi....Ini petikan dari blog AIDC

Reformasi 2.0 : Anwar Telah Capai Tahap ‘Wali’…

AIDCNews – 22/3/14 – Pemilik twitter @Rasbima menempelak satu dakwaan yang mengatakan Datuk Seri Anwar Ibrahim kini telah mencapai tahap ‘wali’ walaupun telah melakukan aktiviti liwat secara suka sama suka.
“Tahap wali ? Meliwat dengan rela ? Wali mana yang meliwat ?,” soalnya ketika mengulas @hafizzudinz yang merujuk kepada artikel blog negarapakatanrakyat yang mendakwa, “….Lagipun kita bercakap tentang Datuk Seri Anwar Ibrahim – menurut sesetengah pendapat alim ulamak, satu orang manusia yang sudah mencapai tahap wali!! Beliau sekarang sedang dizalimi, jadi antara membela wali Tuhan ini dengan berselawat, mana lebih penting?
Blog negarapakatanrakyat itu juga turut mendakwa,”…Jadi Pakatan Rakyat menyerulah kepada semua orang Islam, jangan jadi bodoh dan fikir keutamaan yang lebih besar. Kita mahu menegakkan keadilan untuk Anwar, kita juga mahu Anwar tidak dipenjarakan kerana dakwaan palsu – meliwat Saiful Bukhari secara paksa.
“Anwar tidak meliwat Saiful secara paksa, tapi perbuatan itu adalah secara sukarela, seperti yang disahkan sendiri oleh Presiden Majlis Peguam, Christopher Leong.”
Kenyataan blog itu mendapat respon negatif daripada pemilik twitter yang lain.
“Anwar wali? Ha ha ha,” @tunfaisal
“Wali tahi kucing..!!!!, @my1stmarch
“Wali Allah mungkin tidak, wali setan mungkin ya,” @alimshahban
“Wali nikah pon silap haribulan tak lepas kalau perangai tak senonoh macam tu..” @cik_jah
Sementara itu, pemilik twitter @tok4haq pula meenghantar gambar perbandingan di antara Selawat Perdana dengan Reformasi 2.0.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan