Rabu, 10 April 2013

Morsidol yang sering senak perut

APALAH tujuan Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa bertanding di kerusi Parlimen Putrajaya dalam PRU 13 ini. Putrajaya yang terdiri dari kakitangan awam kerajaan adalah kubu kuat BN melalui wakilnya Tengku Adnan Tengku Mansor yang juga Setiausaha Agung Umno dan BN.

Husam sendiri mengakui dia mungkin "mati" di situ. Tetapi dia ingin mencuba kerana Putrajaya adalah kota pentadbiran strategik bagi membuka laluan mentadbir kerajaan pusat. Menurut sumber lagi, Husam turut bertanding kerusi DUN Kelantan.
Nik Aziz

Ertinya, dia bertanding di Putrajaya ibarat untung sabut timbul, untung batu tenggelamlah.  Sekiranya dia kalah kerusi Parlimen Putrajaya, dia masih ada harapan jadi wakil rakyat di Kelantan. Jika Husam serius dia patut bertanding satu kerusi sahaja. Ia itu di Kelantan.

Dia tidak payah bersusah payah ke Putrajaya kerana setakat ini tidak ada kekurangan dan cacatnya kota pentadbiran yang diasaskan Tun Dr. Mahathir Mohamad itu. Segalanya berjalan licin dan berkembang pesat di bawah pentadbiran Umno dan BN.

Kenapa dia nak kacau kerja Tengku Adnan dan BN di bawah pimpinan Datuk Seri Najib Razak selama ini. Putrajaya kini semuanya lengkap dan moden serta gah pada pandangan dunia luar. Kalau takdir Husam jadi wakil rakyatnya nanti, dia hanya goyang kaki kerana semua kerja di situ telah dilaksanakan dengan sempurna kerajaan BN. Macam orang terima harta pesaka.

Begitu juga apa yang berlaku di Kelantan. Bangunan Kota Darul Naim yang menjadi pusat pentadbiran negeri dan pejabat Menteri Besar Kelantan selama 22 tahun itu dibina dan didirikan oleh kerajaan BN dibawah bekas MB Kelantan, Allahyarham Tan Sri Mohamad Yaacob.

Kerajaan Isle Pas di bawah Morsidol Nik Aziz Nik Mat masuk ke bangunan itu hanya dengan cek kosong diiringi laungan takbir !

Selepas itu apa yang berlaku ? Di bawah ajaran Morsidol semua adalah kafir dan murtad. Ajaran Isle yang sebenar adalah Pas Pis Pus. Segala dosa pahala manusia ditentukan oleh Morsidol. Pas adalah Isle. Isle itu Pas.Tolak Pas bererti tolak Isle. Terima Pas bererti masuk Isle seluruhnya.
Husam

Inilah ajaran Morsidol yang mendapat ijazah dari Universiti Deoband India dan Universiti Lahore, Pakistan.

Nampak sangat parti Isle Pas ini hanya mampu mengambil hasil kerja orang lain tanpa ia berusaha dan bertungkus lumus. Apa yang dikhuatiri segala susah payah kerajaan BN membangun Putrajaya akan dilelong pada pihak asing sebagaimana ikrar pimpinan Pas satu masa dahulu.

Jadi dalam PRU 13 rakyat negara ini khususnya di Putrajaya harus berwaspada dengan dakyah dan sandiwara Pas dalam meraih undi semata-mata kerana kepentingan politik.

Bukan mustahil Putrajaya akan jatuh ke tangan kuasa asing dan dilelong diiringi laungan takbir dari seluruh penyokong Pas Pis Pus. Morsidol pula terus bertekad akan bertanding dalam pilihan raya walaupun bertongkat. Dia sendiri sering uzur dan tidak sihat. Selalu kena senak perut.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan