Jumaat, 12 April 2013

Komen Husam kurang cerdik

PEMIMPIN muda Pas yang bertaraf "setengah tiang", Husam Kambing Jamnapari telah menempelak Tun Dr. Mahathir Mohamad, kononnya negarawan itu bercakap berlebih-lebihan dan bertindak seperti Nabi.

Ini ekoran tulisan Dr. Mahathir dalam blognya yang memberi ingatan pada rakyat dalam PRU 13 ini kemenangan Penasihat DAP, Lim Kit Siang di kawasan Parlimen Gelang Patah akan menimbulkan konfrontasi kaum di negara ini.
Husam sedang heret kambing

Husam berkata Dr. Mahathir seolah seperti Nabi kerana dapat meramal tentang masa depan. Tidak pasti apakah Husam menggunakan fikiran atau kepala lututnya bila memberi komen entri blog Dr. Mahathir itu.

Tetapi jelas komen Husam kurang cerdik, tidak tepat dan relevan dengan isu yang dibangkitkan. Ia lebih tepat jika perkataan Nabi itu ditujukan pada Mursyidulnya Nik Aziz Nik Mat yang begitu ghairah menjatuhkan hukuman pada sesama Islam.

Fatwa Nik Aziz terhadap Umno; tentang dosa pahala, haram, murtad dan sebagainya seolah beliau bertaraf Nabi. Sedangkan Dr. Mahathir tidak menyentuh soal agama dan dosa pahala. Beliau memberi pandangan masa depan dalam konteks politik negara. Apakah orang bercakap tentang masa depan dianggap Nabi ?

Apalah bodoh sangat Husam Kambing nih ? Mungkin terlampau ghairah nak tawan Putrajaya sampai tidak boleh berfikir dengan matang kot ? Sekiranya diteliti dan diperhatikan segala kenyataan Husam sebelum ini pun nampak dia tidak berapa cerdik. Ada gaya dan penampilan, tetapi isi kurang.

Harap-harap para pengundi di Putrajaya tidak tersalah pilih wakil mereka di Parlimen. Husam tidak mempunyai trek rekod cemerlang sebagai pemimpin dan wakil rakyat. Semua idea dan projeknya di Kelantan, sebahagian besar gagal. Yang paling tersohor projek pelihara kambing.

Kalau di Kelantan dia gagal, apa yang dia boleh buat di Putrajaya ?

Mari tengok projek-projek yang gagal di Kelantan.












Tiada ulasan:

Catat Ulasan