Khamis, 4 Ogos 2016

Parti Baru Muhyiddin Boleh Lulus Ke ?

Tan Sri Muhyiddin Yassin telah mengesahkan akan mendaftar parti baru dengan Pendaftar Pertubuhan bagi membuka laluan bertanding dalam PRU14 dan seterusnya menyaingi Umno yang kini dianggap seperti kereta buruk.

Umno kini mengalami masalah defisit keyakinan rakyat dalam caranya menangani isu rasuah dan ketelusan skandal 1MDB yang telah menjadi isu antarabangsa.

Parti baru terpaksa ditubuhkan setelah usaha yang diterajui Dr Mahathir bagi memberi tekanan pada Najib Razak meletakkan jawatan tidak berhasil.

Tan Sri Muhyiddin Yassin

Segala cara atau saluran dalam Umno sudah tertutup rapat kerana Najib telah berjaya mengunci rapat kedudukannya dari segala cabaran dan ancaman.

Tetapi persoalannya apakah permohonan parti baru ini akan segera diluluskan tanpa sebarang halangan?

Melihat pada cara institusi kerajaan bertindak dan membuat keputusan dalam isu-isu sensitif yang telah lepas ia sedikit membayangkan keraguan.

Seperti isu ROS dengan DAP yang belum selesai, isu ketelusan Jabatan Peguam Negara , PAC dan lain-lain dalam mengendali skandal 1MDB. Semuanya banyak  menimbulkan persoalan dari jawaban.

Apakah kerajaan begitu mudah mahu memberi laluan pada parti baru apa lagi ia mahu menjatuhkan Perdana Menteri Najib Razak.

Bukan mustahil kelulusan permohonan parti baru ini akan berjaya diperolehi hanya pada tahun 2020 !!

Ini bukan mustahil dengan semua pak-pak menteri yang mengatakan tidak tahu siapa itu Malaysia Official 1 (MO1) yang disebut DOJ Amerika.

Dan sikap polis yang tidak bertindak terhadap Naib Ketua Pemuda Umno yang membuat laporan palsu di balai polis mengenai konspirasi tiga Tan Sri mahu menjatuhkan Perdana Menteri.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan