Rabu, 6 Ogos 2014

Ahli PKR keliru dan konpius !!


PARA penyokong parti PKR kini semakin keliru dan konpius. Mereka mahu Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berundur dari jawatan Menteri Besar Selangor di atas beberapa faktor. Antaranya; ketidaktelusan Khalid dalam menyelesaikan hutangnya sebanyak hampir RM 70 juta dengan Bank Islam dan beberapa transaksi penjualan aset negeri kepada pihak tertentu.

Tan Sri Khalid sudah pun menjawab tuduhan tersebut dengan mencabar agar ia disiasat sepenuhnya. Dia juga tidak teragak untuk mengambil tindakan saman ke atas sesiapa yang boleh mencemar kredibilitinya.

Setakat ini semuanya hanyalah bersifat tuduhan. Khalid belum lagi terbukti melakukan sebarang kesalahan.
i tidur sekejap..tak salah kan?..kan?..kan?

Apa yang dimaksudkan dengan penyokong PKR keliru dan konpius adalah status Tan Sri Khalid yang masih bersih - belum disiasat pihak SPRM atau polis dan tidak ada mahkamah menjatuhkan hukuman terhadapnya.

Sedangkan pemimpin PKR yang disifatkan sebagai pemimpin Anugerah Tuhan telah pun meringkuk di penjara Sungai Buloh selama enam tahun disabit kesalahan salah guna kuasa semasa menjadi Timbalan Perdana Menteri.

Dan yang terbaru dia kini menunggu rayuan di Mahkamah Persekutuan setelah Mahkamah Rayuan menjatuhkan hukuman penjara lima tahun di atas kesalahan liwat. Kes ini dijangka akan diketahui selanjutnya pada Ogos dan September ini.

Kepada para penyokong PKR, buka matalah sikit jangan konpius ! Takkan tak boleh bezakan dengan pemimpin yang telah didapati bersalah dengan pemimpin yang belum lagi disiasat apatah lagi didakwa di mahkamah.

Tetapi alakuliha, para pemimpin Pas, termasuk Presidennya Tok Guru Abdul Hadi Awang dan pimpinan Dewan Ulama parti itu sudah mulai sedar dan insaf. Ini terbukti dengan pendirian mereka menolak pelan Langkah Kajang yang mahu meletakkan isteri pemimpin Anugerah Tuhan sebagai MB Selangor menggantikan Tan Sri Khalid.

Apa yang lebih memeriahkan lagi suasana ini ialah dengan pendirian Mursyidul Am Pas, Tok Guru Nik Aziz Nik Mat yang menyokong pendirian Abdul Hadi agar Khalid terus kekal sebagai MB. Tok Guru kata, Khalid tidak buat apa-apa kesalahan sepanjang mentadbir Selangor. Tuu...dia !

Pada para penyokong PKR; pemimpin kamu itu adalah bekas banduan dan menunggu satu lagi kes rayuan di mahkamah persekutuan. So, please, jangan keliru dan konpius lah !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan