Rabu, 9 April 2014

Azmin Ali boleh tarik diri dari bertanding

AZMIN Ali telah hilang wibawanya sebagai Timbalan Presdien PKR dalam mempertahankan jawatannya dalam pemilihan parti bulan depan. Ini ekoran ramai pemimpin parti itu seperti Rafizi Ramli, Nurul Izzah, Nik Nazmi Nik Ahmad dan beberapa orang lagi secara terbuka menyokong dan berada dibelakang Saifuddin Nasution dalam pertandingan jawatan nombor dua parti itu.

Saifuddin adalah Setiausaha Agung PKR merupakan antara calon heavyweight selain dari Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang mampu menewaskan Azmin.

Sokongan terbuka Rafizi, Nurul Izzah dan Nik Nazmi pada Saifuddin memberi mesej jelas mereka menolak kepimpinan Azmin dalam parti. Ini tentunya berkait dengan kualiti dan kematangan Azmin jika dibandingkan dengan Saifuddin.
Dari kiri Nik Nazmi, Rafizi, Saifuddin dan Nurul Izzah

Azmin perlu berpijak di bumi dan menerima realiti bahawa beliau tidak lagi relevan dalam parti. Ada lagi calon yang lebih baik mampu memikul tugas sebagai Timbalan Presiden parti.

Saingan untuk jawatan nombor dua parti pada hakikatnya hanya tertumpu pada dua calon sahaja. Mereka ialah Saifuddin dan Tan Sri Khalid. Calon-calon lain sekiranya ada hanyalah bersifat pengacau dan memenuhi syarat demokrasi parti.
Azmin...Pemimpin yang tersungkur..

Masa masih ada untuk Azmin mempertimbangkan soal pengunduran dirinya dari bertanding. Pendirian pemimpin parti seperti Rafizi, Nurul dan Nik Nazmi sudah cukup memberi tamparan padanya. Tarik dirilah dari bertanding sebelum dikalahkan dan dimalukan dalam pemilihan parti.

Azmin tidak layak menjadi Timbalan Presiden parti apatah lagi berfikir mahu menjadi calon Menteri Besar Selangor. Dia tidak layak !

Tumpukan sahaja tugasnya sebagai ahli Parlimen dan Dun di Selangor. Itu pun terlebih sudah...!!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan