Khamis, 23 Ogos 2012

Manchester United tercicir mata

Permulaan yang kurang menarik
KALAH pada Everton dalam perlawanan pertama dengan jaringan satu gol memberi tamparan pada Manchester United dalam saingan Liga EPL yang baru bermula.

Pengurus Alex Ferguson tentu tidak dapat menerima kekalahan ini, apatah lagi beliau begitu gah dengan kehadiran penyerang barunya, Robin Van Persie yang baru dibelinya dari kelab Arsenal.

Kehadiran Van Persie yang digandingkan dengan Wayne Rooney tidak memberi sebarang kesan dalam perlawanan pertama itu. Ferguson menyalahkan para pemainnya kerana tidak mengguna sepenuhnya kehadiran Van Persie.

Dalam Liga yang sengit saingannya seperti EPL keciciran satu atau dua mata boleh memisahkan juara dan naib juara. Inikan tiga mata hilang setelah tewas dengan Everton 0-1.

Pada musim lepas Man. U diperingkat awal telah mendahului carta Liga dalam tempoh yang panjang, namun akibat tercicir mata dalam beberapa perlawanan terakhir ia dapat dipintas oleh Manchester City. Man. City berjaya menjadi juara Liga EPL mengatasi United hanya dengan perbezaan gol setelah kedua pasukan mengutip mata yang sama.

Ferguson mengakui salah satu punca kegagalan mereka musim lepas ialah keputusan perlawanan terakhir mereka dengan Everton yang berkesudahan seri 4-4 yang memberi laluan pada Man.City merangkul juara Liga.

Yang menariknya kali ini Everton juga sekali lagi mengecewakan mereka dalam perlawanan sulung musim ini. Bagi Ferguson, tiga mata memang amat berharga apa lagi saingannya terdekat seperti Man.City dan Chelsea telah pun mengutip tiga mata dalam perlawanan masing-masing.

Perjalanan Liga masih jauh. Tetapi gagal mengutip mata penuh pada perlawanan pertama seakan memberi petanda kurang baik pada Man.U. Kegagalan mempertahankan juara Liga musim lepas dengan hanya perbezaan gol adalah suatu yang memedihkan. Ia seakan mahu melupakan episod itu.

Tiga mata mampu memisahkan bakal sang juara!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan