Jumaat, 27 Julai 2012

Jalan ke Putrajaya

INI cerita sahih dan fakta. Jauh sekali satu fitnah. Bekas Presiden Pas, Allahyarham Ustaz Fadhil Nor pernah membuat kenyataan sekiranya parti pembangkang berkuasa mereka akan melelong Putrajaya kerana dianggap sebagai satu projek membazir wang rakyat.

Lagi sahih kebenarannya ialah Putrajaya diilhamkan, diasaskan dan dibina oleh Mahafiraun, Mahazalim dan Mr. 10 persen.

Negara bernasib baik sepanjang Pas dibawah pimpinannya, Barisan Nasional terus memperolehi majoriti dua pertiga dalam pilihan raya umum termasuklah semasa isu 'mata lebam' Anwar Ibrahim yang menjadi fokus utama dalam kempen. Kalau tidak mungkin hari ini Putrajaya sudah pun terlelong dan menjadi aset orang asing.

Apakah itu satu amanat bekas Presiden Pas untuk ahli-ahlinya ? Namun setelah pemergiannya, amanat itu sudah tidak terpakai lagi. Kini penggantinya Datuk Seri Hadi Awang dan Datuk Nik Aziz Nik Mat telah mengambil langkah bertahaluf siasi dengan DAP untuk menawan Putrajaya. Satu sikap yang bertentangan dengan pendirian Allahyarham.

Pimpinan Pas mencemuh dan menghina Mahafiraun dan Mahazalim. Tetapi mereka tidak tahu malu untuk merampas dan menawan sesuatu yang dibina dan diilhamkan oleh orang yang dicemuhnya.

Hakikat sahih lagi benar, Mahafiraun dan Mahazalim yang membina bandar pintar ini hanya sempat mendiaminya dalam waktu yang singkat sehingga beliau meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri pada 2003. Lebih singkat dari tempoh Tun Abdullah Ahmad Badawi dan Datuk Seri Najib Razak sendiri mendiami Sri Perdana di Putrajaya.

Justeru sahih lagi benar, Putrajaya dibina bukan untuk kepentingan Mahafiraun dan Mahazalim sebagaimana tuduhan parti pembangkang, terutama Pas.

Sahibul hikayat yang sahih dan benar hanya datang dari Pas ! Lain semuanya adalah fitnah !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan