Ahad, 10 Disember 2017

Dr Mahathir Bukan Kuda DAP

Umno sering menuduh bahawa Dr Mahathir menjadi alat DAP dalam Pakatan Harapan.  Sekiranya pembangkang berkuasa maka yang berkuasa sebenarnya adalah DAP bukan parti-parti lain dalam Pakatan Harapan.

Tuduhan ini tidak benar.  Dan ini dibuktikan sendiri oleh pegawai khas Perdana Menteri dalam satu perjumpaan tertutup masyarakat Cina anjuran parti Gerakan.

Dalam majlis itu pegawai khas PM telah menimbulkan persoalan apakah kaum Cina sanggup diperalat dan dipergunakan Dr Mahathir dalam percaturan politiknya yang licik seperti 22 tahun ia berkuasa.  Tambahnya politik Dr Mahathir adalah memperalatkan orang lain untuk kepentingan dirinya.

Pegawai Khas itu mahu menyedarkan kaum Cina yang majoritinya memberi sokongan pada pembangkang pada Pru13 lalu agar tidak terpedaya kerana bukan DAP yang berkuasa sebaliknya Dr Mahathir.

Sedangkan seluruh pimpinan dan jentera Umno selama ini cuba menggambarkan Dr Mahathir tidak berkuasa dalam PH malah hanya menjadi alat DAP bagi menawan Putrajaya.

Lim Kit Siang dan Dr Mahathir

Umno kini sedang menggelabah bagi menghadapi Pru14. Sekejap kata Dr Mahathir diperalatkan DAP.  Dan ini pegawai PM sendiri mengakui sebaliknya kaum Cina yang mengundi DAP lah akan diperalatkan Dr Mahathir.

Yang sebenarnya Umno takut dengan gabungan Dr Mahathir dan Lim Kit Siang akan menarik banyak undi melayu dan Cina pada PH dalam Pru14 ini.

Sebab itulah kedua tokoh ini perlu diserang dan diburukkan imej mereka agar Umno dan BN tidak kehilangan undi.

Kenyataan pegawai khas PM itu telah membantu menjawab dengan jelas terutama pada pengundi melayu bahawa Dr Mahathir bukan menjadi alat DAP dalam merebut kuasa di Putrajaya. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan