Rabu, 13 Februari 2019

Lebai Nik Abduh : Nak Malu Apa Boh Ku...

Semasa kempen Pru14 lalu, Nik Abduh Nik Aziz menafikan dengan sekerasnya audio yang tersebar luas adalah suaranya yang antara lain mengakui parti Pas menerima wang dari Umno.


Audio itu telah dihantar ke luar negara untuk dianalisis bagi menentukan ketulenannya. Keputusannya audio itu adalah asli dan ia sahih suara Nik Abduh.

Tetapi kerana lebai Nik Abduh menafikannya dan dia pula adalah pemimpin parti Isle, maka sebahagian besar terutama ahli-ahli Pas menerima kenyataan dia itu sebagai benar.

Namun hari ini kantoi bila lebai Nik Abduh mengaku yang sebenarnya dalam audio itu adalah suaranya. Dia mengaku telah berbohong dengan menafikannya pada umum.

Alasannya lagi dia berbuat begitu setelah mendapat restu daripada Tuan Presiden, Hadi Awang. Ertinya Hadi Awang mengarahkannya agar menafikan dan berbohong bagi menjaga imej parti.

Ada dua perkara di sini perlu diberi perhatian.

Pertama dia bertindak bodoh menafikan audio itu adalah suaranya. Kerana umum mengetahui ia adalah audio tulen. Dan pakar luar negara telah mengesahkannya.

Kedua dia kelihatan seperti lebai bahalol bila mengaku pula Tok Gurunya menyuruh agar berbohong kerana demi muslihat parti.

Mula-mula nafi dan kemudian mengaku sebaliknya.

Adoi.. Pak Lebai... Nak malu apa boh ku!! 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan