Jumaat, 31 Ogos 2018

Lokman Adam Mahu PRU Sekali Lagi??

Lokman Adam bekas pembantu Najib Razak menyatakan bahawa Umno akan kembali berkuasa sebelum Pru15 sekiranya pilihanraya umum diadakan dalam masa terdekat ini.

Dia yakin Umno akan berkuasa semula di Putrajaya kerana rakyat katanya sudah mulai resah dan bosan dengan Pakatan Harapan (PH)  selepas 100 hari ia memerintah.

Antara keresahan rakyat itu menurut Lokman, banyak janji manifesto PH tidak dapat ditunaikan.

Saya sebenarnya pening lalat bila membaca kenyataan Lokman itu.  Dia baru sahaja kalah sebagai calon BN dalam PRK Sungai Kandis yang lalu. Dia juga adalah Ahli Majlis Tertinggi Umno.

Namun statementnya itu tidak mengambarkan dia sebagai pemimpin Umno yang masak pemikirannya. Agak sama level dengan seorang lagi pemimpin Umno, Jamal Ikan Bakar yang penuh kontroversi itu.

Lokman Adam

Pada Lokman saya ingin sarankan agar dia bangunlah dari tidur. Tidak usahlah bermimpi lagi.

Kerajaan PH baru sahaja menang Pru14 dan kini sedang dalam proses memulihkan negara yang rosak teruk peninggalan kerajaan BN dahulu.

PH memerintah belum pun sampai setahun. Kalau ya pun Lokman, tunggulah lima tahun lagi pada Pru15.

Saranan Lokman agar pilihanraya umum diadakan semula dalam masa terdekat ini tidak ubah seperti orang ketagih daun ketum.

Dia seperti tidak dapat menerima realiti dan kenyataan bahawa Umno sudah tidak berkuasa lagi.

Dan kelihatan dia begitu yakin sekiranya pilihanraya umum diadakan sekarang Umno akan kembali berkuasa dan mengharapkan Najib Razak kembali menjadi Perdana Menteri.

Alahai.. Lokman, tunggulah lima tahun lagi. Pru14 baru berlalu. Berapa kali kamu mahu Pru diadakan dalam setahun ??

Tolong pikiaq lah sikit. Jangan main kepala lutut saja. Hahaha....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan