Jumaat, 6 April 2018

Bagi Dalil Kenapa Najib Tidak Boleh Menang Dua Pertiga?

Cara Umno dan BN memulakan perang terhadap Pakatan Harapan sebelum tiupan serunai Pru14 adalah seperti gerakan tentera bersekutu diketuai Amerika menyerang Saddam Hussein di Iraq.

Persis itulah keadaannya apa yang berlaku dalam suasana politik semasa negara.


Dalam usaha menjatuhkan regim Saddam dan menakluki Iraq,  Amerika dan negara bersekutu telah melancarkan serangan udara bertubi-tubi secara konsisten terhadap bumi Iraq. Semua tempat strategik seluruh Iraq menjadi sasaran jet-jet pengebom dan peluru berpandu.

Setelah semua sasaran berjaya dimusnahkan dan dihancurkan, maka barulah gerakan darat bergerak masuk ke bumi Iraq.

Terbukti gerakan tentera bersekutu menceroboh dan menakluki bumi Iraq mengambil masa singkat dan tidak menghadapi banyak kesukaran untuk  menawan kota Baghdad.

Keadaan ini jugalah sama sedang berlaku senario perang Pru14 antara BN dan Pakatan Harapan.

Selesainya proses persempadanan semula kawasan pilihanraya, berkuatkuasanya RUU Anti Berita Tidak Benar dan yang terkini arahan RoS terhadap pembubaran parti PPBM (Bersatu) dan lain-lainnya yang berkaitan - maka secara umumnya BN telah pun berjaya mengekang dan melemahkan kedudukan PH sebelum masuk medan tempur.

Justeru telah cukup bersedia BN bagi menyerang dan menghapuskan PH ketika pihak pembangkang itu dalam keadaan diikat dan tidak mampu bergerak bebas.

Inilah politik!! Perang saraf bagi melemahkan pihak lawan atas nama demokrasi ! Gambar Dr Mahathir pun menjadi larangan dijadikan poster kempen semasa mengundi. Kerana gambar si tua 93 tahun itu mampu mempengaruhi tsunami para pengundi.

Pada BN dan pendekar Bugis, tolong bagi alasan dan dalil kenapa BN tidak boleh menang majoriti dua pertiga di Parlimen pada Pru14 ini?? 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan